Vanliga frågor

Hur skapar jag ett konto/en användare?
Klicka på logga in på mina biljetter/skapa konto o sedan på skapa användare, fyll i formuläret och klicka på skapa. Du får ett bekräftelsemail skickat till den angivna e-postadressen, klicka på länken i mailet o aktivera din användare.

Hur loggar jag in?
Klicka på logga in på mina biljetter/skapa konto fyll i din e-postadress och lösenord, klicka på logga in.

Kan jag använda mitt gamla konto med användarnamn?
Ja har du ett gammalt konto hos oss, kan du både logga in med användarnamn och e-postadress.

Var hittar jag mina bokningar/mina biljetter?
Logga in med dina användaruppgifter och klicka på Biljetter. Där hittar du både Obetalda bokningar och Betalda bokningar

Vad gör jag om länken inte fungerar i aktiveringsmailet?
Vidarebefordra mailet till så hjälper vi dig.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag?
Klicka på logga in/skapa konto och sedan på glömt lösenord. Fyll i din e-postadress och sedan återställ lösenord. Ett mail skickas till den angivna e-postadressen med en länk som du kan använda för att återställa ditt lösenord.

Det kommer inget mail varken med aktiveringslänk eller återställning av lösenord?
Kontrollera så mailet inte ligger i skräpposten i din e-post.

Hur bokar jag en biljett?
För att kunna boka biljetter måste du ha en användare/konto. Sök upp arrangemanget, klicka på BOKA/KÖP på valt datum, klicka på logga in, välj priskategori, antal och klicka i vald plats i salongsplanen (om det är numrerat) och sedan på spara bokning.

Hur lång tid har jag på mig att hämta/betala mina biljetter?
Är arrangemanget mer än en vecka fram i tiden, har du 7 dagar på dig från det du bokat. Ligger det närmre i tiden, är senaste hämtdatum 3 dagar före arrangemanget.

Varför kan jag inte boka biljetter till morgondagens föreställning?
Fram till 72 timmar innan föreställningen börjar kan du boka biljetter, och efter det kan du endast köpa biljetter.

Varför kan jag inte köpa biljetter till föreställningen om 1 timme?
Du kan köpa biljetter fram till 2 timmar innan arrangemanget på nätet. Har vi öppet i butiken kan du fortfarande komma ner till oss på Södra Förstadsgatan 18, Malmö och köpa biljetter.

Hur köper jag en biljett?
Sök upp arrangemanget, klicka på BOKA/KÖP på valt datum, välj priskategori, antal och klicka i vald plats i salongsplanen (om det är numrerat) och sedan på Gå till betalning. Fyll i formuläret (om du inte är inloggad/har ett konto) och klicka på Nästa. Välj betalningsmetod, fyll i alla uppgifter, klicka på Betala, kontrollera att uppgifterna stämmer o klicka sedan på Bekräfta, i nästa fönster fyller du i din Security Code (din säkerhetslösning för säker e-handel din bank har valt).
Köpet är nu klart, klicka på länken tillbaka till Kulturcentralen.nu och skriv ut din biljett.

Varför går mitt köp inte igenom?
Om du inte har registrerat ditt kort eller konto för säker e-handel (Verified by Visa & Mastercard SecureCode), kommer dit köp inte gå igenom. Detta gör du via din internetbank. Andra anledningar kan vara att kommunikationen med banken inte fungerar tillfälligt. Försök igen lite senare.

Jag har ingen skrivare, måste jag skriva ut min biljett?
Nej. Har du en smartphone, kan du istället klicka på biljettlänken i din telefon och visa din digitala biljett vid entrén.
Har du gjort ett inloggat köp, hittar du alltid biljetten under din inloggning, Du kan logga in från en annan dator med skrivare o skriva ut den därifrån.
Har du gjort ett oinloggat köp, klicka på biljettlänken du fått via mail och skriv ut den från en dator med skrivare.

Jag har ett presentkort, hur betalar jag med det?
Presentkorten kan endast användas som betalningsmedel i butiken Kulturcentralen, Södra förstadsgatan 18, Malmö.
För att boka dina biljetter logga in och klicka på "spara bokning", och kom sedan förbi butiken innnan sista hämtningsdatum och lös in dina biljetter med ditt presentkort .